Ekonomi
Türkiye ile Suudi Arabistan'dan ticareti kolaylaştıracak ortak adım
Ticaret Bakanlığı, Brüksel'de düzenlenen DGÖ Konsey oturumlarına katıldı ve Suudi Arabistan ile ticareti kolaylaştıracak ortak eylem planı imzaladı.
- 1 dakika okuma
- Murat Yıldırım / TRNETHABER Ekonomi Merkezi
TRNETHABER

Ticaret Bakanlığı, NSosyal hesabından yaptığı paylaşımda, Bakan Yardımcısı Uçarmak'ın Brüksel'de DGÖ Konseyinin 147. ve 148. Dönem Oturumlarına katıldığını duyurdu.
Oturumda ele alınan konular
Toplantıda küresel ticaretin geleceği, veri odaklı gümrük yönetimi, yapay zeka, e-ticaret ve güvenli tedarik zincirleri gibi başlıca konular değerlendirildi.
Suudi Arabistan ile imzalanan ortak eylem planı
- Körfeze açılan kara yolu transit koridorlarının geliştirilmesi
- Tır sisteminin etkin uygulanması
- Yetkilendirilmiş yükümlü programlarının karşılıklı tanınması
Bakan Yardımcısı Uçarmak, ayrıca Azerbaycan, Bulgaristan, Macaristan, Özbekistan, Kazakistan, Maldivler, Suriye, Gürcistan, Kosova, Kırgızistan ve İran gümrük idarelerinden mevkidaşlarıyla da ikili ilişkileri görüştü.