Teknoloji
Sosyal medya yasakları ikiye katlandı
- 1 dakika okuma
- Pınar Güler / TRNETHABER Teknoloji Merkezi
TRNETHABER
Avustralya, gençlerin mental ve fiziksel sağlığını korumak amacıyla sosyal medya yasağını sıkılaştırıyor. Hükümet, 16 yaş altı kullanıcılar için uygulanan kısıtlamaları ihlal eden teknoloji şirketlerine verilen maksimum cezayı kırk dokuz buçuk milyondan doksan dokuz milyona yükseltti.
Avustralya’da ceza artırımı ve denetim yetkileri
eSafety Commissioner’ın bilgi toplama yetkileri genişletildi; platformlar artık çocuk hesaplarını engelleme önlemlerine dair kanıt sunmak zorunda. Başbakan Anthony Albanese, büyük teknoloji şirketlerinin yeterince çaba göstermediğini belirterek, yasak uygulamasından bu yana beş milyondan fazla genç hesabın devre dışı bırakıldığını açıkladı.
Yasağın etkileri ve uluslararası yankı
- Üç ay içinde 12‑15 yaş arası gençlerin yüzde seksen beşi hâlâ sosyal medya kullanıyor
- Selfie ya da yaş beyanı gibi doğrulama yöntemleri çocuklar tarafından kolayca atlatılıyor
- İngiltere, oyun ve canlı yayın platformlarını da kapsayacak daha geniş kısıtlamalar planlıyor
Türkiye’de de BTK, yaş doğrulama ve içerik denetimi gibi önlemlerle genç kullanıcıları korumaya çalışıyor; Avustralya örneği, yerel düzenlemelerin güçlendirilmesi için bir emsal teşkil ediyor.