Dünya
Kuzey Kore nükleer cephaneliğini katlanarak büyütmeyi planlıyor
Kim Jong-un, savaş gemilerini nükleer füzelerle donatmayı ve nükleer cephaneliğini katlanarak büyütmeyi hedeflediğini açıkladı. Uzmanlar, bu adımın Kuzey Kore'nin savunma kapasitesini artırma stratejisinin bir parçası olduğunu belirtti.
- 1 dakika okuma
- Barış Korkmaz / TRNETHABER Dünya Merkezi
TRNETHABER

Kim Jong-un, savaş gemilerini nükleer füzelerle donatmayı, silah yapımında kullanılan malzeme üretimini iki katına çıkarmayı ve ülkenin nükleer cephaneliğini katlanarak büyütmeyi hedeflediklerini belirtti.
Savunma kapasitesi ve uluslararası tehlike
Uzmanlar, Pyongyang yönetiminin savunma kapasitesi hakkındaki açıklamalarında abartılı ifadelere yer verdiğini ancak mevcut durumda asıl sorunun Kuzey Kore'nin nükleer silahlara sahip olup olmadığı değil, neden bu kadar çok silaha ihtiyaç duyduğu olduğunu ifade etti.
- Kuzey Kore, nükleer cephaneliğini genişletmek için demiryolu ve karayolu mobil fırlatıcıları, korunaklı yeraltı tesisleri ve genişleyen denizaltı filosunu geliştirmekte.
- Kim Jong-un, önümüzdeki beş yıl boyunca her yıl iki yeni savaş gemisi inşa etme sözü verdi.
- Kore Ulusal Birleşme Enstitüsü, ABD nükleer şemsiyesi ve Japonya ile yapılan üçlü iş birliğine karşı koyabilmek için daha büyük bir cephaneliğe ihtiyaç duyulduğunu vurguladı.
Politik ve stratejik gelişmeler
Kuzey Kore, bu yılın başlarında anayasada değişiklik yaparak nükleer kuvvetlerin komutasını doğrudan Kim Jong-un'a verdi ve fırlatma yetkisinin ayrı bir komutanlığa devredilmesini önledi.