Gündem
Hizbullah’tan İsrail‑lübnan anlaşmasına dair ilk açıklama: Aşağılayıcı ve yok hükmünde
Hizbullah lideri Naim Kasım, Washington’da imzalanan İsrail‑Lübnan anlaşmasını aşağılayıcı ve yok hükmünde olarak nitelendirdi. Anlaşmanın Lübnan egemenliğine zarar verdiği iddiasıyla Beyrut’ta protestolar düzenlendi.
- 1 dakika okuma
- Selin Aksoy / TRNETHABER Gündem Merkezi
TRNETHABER

Hizbullah lideri Naim Kasım, Washington’da imzalanan anlaşmaya yönelik ilk değerlendirmesini yaptı ve Lübnan yetkililerinin bir başarı olarak gördükleri metni aşağılayıcı ve yok hükmünde olarak nitelendirdi.
Anlaşmanın içerdiği riskler
Kasım, anlaşmanın bir yüz karası ve egemenlikten taviz vermek anlamına geldiğini, İsrail’in Lübnan’dan çekilmesini direnişin silahsızlaştırılmasıyla bağlamanın ülkeyi bir piyon hâline getireceğini belirtti.
Beyrut’ta protestolar
- Hizbullah destekçileri lastik yakarak yolları kapattı
- Göstericiler anlaşmayı Lübnan’ın ulusal egemenliğine saldırı olarak değerlendirdi
Türkiye’nin bölgedeki gelişmelere yakından ilgi göstermesi, bölgesel istikrar ve güvenlik konularında diplomatik adımların önemini bir kez daha ortaya koydu.