Gündem
ABD ve İran 14 maddelik mutabakatı elektronik imzaladı
ABD ve İran, savaşı sona erdirmeye yönelik 14 maddelik mutabakat muhtırasını elektronik olarak imzaladı. Anlaşma artık yürürlüğe girdi ve önümüzdeki günlerde İsviçre'de planlanan görüşmenin gerçekleşip gerçekleşmeyeceği belirlenecek.
- 1 dakika okuma
- Selin Aksoy / TRNETHABER Gündem Merkezi
TRNETHABER

Beyaz Saray, ABD Başkanı Trump'ın mutabakatı imzaladığını duyurdu; İran Dışişleri Bakanlığı sözcüsü de metnin iki lider tarafından imzalandığını bildirdi.
Mutabakatın temel maddeleri
- Tüm cephelerdeki askeri operasyonların derhal ve kalıcı olarak sona erdirilmesi
- Birbirinin egemenliğine saygı ve iç işlere karışmama taahhüdü
- Deniz ablukasının 30 gün içinde kaldırılması ve ticari gemi trafiğinin serbest bırakılması
- ABD'nin 300 milyar dolar tutarında ekonomik destek planı hazırlaması
- Yaptırımların kaldırılması ve nükleer silah geliştirmeme taahhüdü
Gelecek adımlar ve görüşme beklentileri
Cuma günü İsviçre'de planlanan görüşmenin gerçekleşip gerçekleşmeyeceği önümüzdeki saatlerde açıklanacak; iki taraf da nihai anlaşmayı en fazla altmış gün içinde müzakere etmeyi taahhüt etti.
Mutabakatın yürürlüğe girmesiyle birlikte ABD, İran'ın deniz trafiğini serbest bırakacak ve dondurulmuş fonların kullanılmasını sağlayacak.